torsdag 3 oktober 2013

Going bananas

Mellan mitt knappande på datorn och diverse träningsprogram hann jag både baka och laga mat innan klockan ens slog 10:00! Ok, jag var uppe med tuppen så satte igång tidigt med cardio & frukost men var även i rätt mode för både matlagning och bakning. Några bananer såg lite ledsna ut på fruktfatet och jag avskyr bruna bananer, smakar blä så istället fick de bli bananbröd! Dock får jag vänta till helgen med att äta det.... Förutom bröd blev det ett nytt proteingodis (också till lördagen) samt dagens lunch som bestod av köttfärsfyllda paprikor, mums! Att gå på diet behöver inte alls vara tråkigt, snarare tvärtom. Det har gjort mig ännu mera kreativ i köket, att göra de enklaste maträtterna goda & frestande!


Bananbröd
4 bananer
4 ägg
1 msk kanel
1 msk jordnötssmör (valfritt nötsmör)
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1.2 dl kokosmjöl
lite äkta vaniljpulver

Blanda allt i en mixer. Smörj en form och grädda i ugnen ca 45 min, 175 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar