måndag 7 oktober 2013

Pyssel helg

Denna helg har gått åt till att bocka av en hel drös med saker på min "Att göra" lista. Det har varit allt från PT klienters upplägg till att sälja saker på Tradera (nu ryker de där plaggen man aldrig använder ändå). Känns skönt att ha en helg att bara få fixa och dona, skrota runt hemma. De senaste helgerna har varit fullsmockade med aktiviteter, nu var det bara jag själv denna helgen (A jobbade helg) så inget dåligt samvete för att sitta vid datorn. Har faktiskt städat, tvättat och lagat 24 matlådor också så skött hushållssysslorna med.

Det har även spenderats en hel del tid framför datorn där jag surfat runt för att hitta de perfekta finalskorna till tävlingarna. Har nu några kandidater! Dessutom är en anmälan registrerad, Luciapokalen here we go! Det är ju faktiskt inte långt kvar nu. Har inte riktigt insett det själv bara, lugn som en filbunke men kanske tur det.

Ätardagen blev inte hysterisk då jag märkt att min kropp bara vill ha ren och skär mat. Börjar även misstänka en överkänslighet mot gluten...hmm, detta måste utforskas känner jag. Var och handlade strax innan lunch på lördagen och är det dessutom lördag och jag får välja mat fritt så borde jag gå loss i butiken. Men nä, jag chockade t.o.m med mig själv när jag köpte rökt makrill och gjorde en monstersallad till detta. Det var vad min kropp ville ha?! 



Lördagskvällen spenderades i goda vänners lag med en spel- & soppkväll. Supermysigt i höstrusket! Bezzerwizzer blev spelet och frågesport kan verkligen gå hur som helst för mig, inte min starka sida. Men jag & min teamie vann!!! 
Avslutade även söndagskvällen med en fin vän och ett underbart yoga pass. Det behövdes verkligen för kroppen! Detta blir nu vår söndagsgrej bestämde vi.

Och självklart har jag tränat. Tassade upp tidigt igår för att vara på gymmet kl 7 och både köra min cardio samt styrka innan bemanningen började kl 9. Väldigt skönt att knata runt där själv så tidigt på morgonen, ett helt gym för mig själv. Och vilket pass det blev! Bra energi från lördagen gjorde att jag mosade på rejält i mitt axel- & magpass, helt utan A som annars plågar mig med detta på söndagar. Härligt när man får ett flow i träningen och bara öser på!

På tal om att ösa; dags att öka takten på cykeln nu, cardiotime!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar