måndag 26 augusti 2013

D-time igen!

Då var det dags för diet och nedräkning inför Decembercupen! Inledde dagen med svettiga intervaller på cykeln. Värmde upp kroppen och ökade på min puls innan jag i ledde själva intervallerna. 4 set på 6 minuter vardera betades av med 30 sekunders intervaller där jag höll samma rpm trots att motståndet ökades var 30:e sekund. Lite nedvarvning på det och jag var väl värd min frukost.

Första dagen har känts helt ok, vet att hungern och matfixeringen kommer att komma (blir som kakmonstret emellanåt, skillnaden är att jag inte trycker i mig kakor, haha). Nu är det bara att ösa på med cardion och styrkepassen hela vägen in i mål. Man får vara glad så länge styrkan håller i, tänkte att den ska vara med mig så långt det går denna gången. Sista veckan på förra dieten var jag svag som en mus, inte kul... 
Axelpasset idag gick däremot kanon! Fruktansvärd mjölksyra det sista men jag bet ihop. Körde mycket fokus på yttre delta i dagens pass och tillslut var det vääääldigt lätta hantlar i lateral raise.

Målbilden är placerad i mitt huvud så nuuuuu köööör vi!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar