torsdag 22 augusti 2013

Inspirerande föreläsning

Igår kväll var jag på en mycket inspirerande föreläsning med en av mina förebilder; Mårten Nylén. Personligen tycker jag att han är en extremt proffsig PT som har ett sunt tänk kring träning och levererar grymma resultat. Hoppas att man en dag är i samma kaliber som Mårten!

Föreläsningen handlade om balans och ett sunt tänk kring kost, träning och livssituation. Något som jag själv dagligen diskuterar med mina klienter. Att vi alla är olika, har olika förutsättningar och mål med vår hälsa. Precis som Mårten sa går det inte att sätta alla på samma upplägg då vi inte är stöpta ur samma form. Vi måste alltid gå till oss själva för att hitta vår egna metod och handlingsplan. Alla dessa dieter och träningsprogram som fladdrar runt i media är bara trender för att locka folk till att köpa såklart! Precis som jag skrev igår handlar allt om enkel matematik: god kosthållning och träning som passar dig. 
Det var en mycket inspirerande föreläsning där Mårten verkligen tryckte på dessa enkla steg i hur vi ska tänka i vårat livspussel. Att aldrig sätta för höga mål utan även jobba med delmål på vår resa. Resultat-Balans-Kapacitet. 

Dessutom föreläste två av deltagarna från Biggest Loser, José och Emma. De berättade hur deras resa varit, varför de hamnade där på den där obekväma vikten och varför de bestämde sig att göra något åt det. Återigen tog de själva upp det här med att gå till sig själv och vad som drev dem att kämpa så hårt på slottet och även idag vad som gör att de hållet fast vid sin handlingsplan för ett friskare och hälsosammare liv.

Så sätt dig ner och fundera. Vad är din handlingsplan i livet? Vad får dig att må bra? Och hur kan du nå dina mål?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar