måndag 5 augusti 2013

Kick-Ass

Måndag och dags för benträning! Är ett helt ok pass att börja veckan med tycker jag. Idag var jag dock lite lost då jag tydligen helt glömt bort att från och med denna veckan är det TUNG träning som gäller! Jag ska nu ligga på ca 5-6 reps och kör ungefär 4-5 set beroende på muskelgrupp, vissa räcker med 3.
Började med mina frontsquat och tyckte att det kändes lite väl lätt, det var då det slog mig! (Inte bara har jag blivit starkare) Tunga set!!! Så på med vikter och kör. Var länge sedan jag körde på det här sättet så blev lite pyssel med vikter innan jag hamnade rätt i vissa övningar men vad kul det var! Ibland blir man själv förvånad över hur mycket man utvecklats och hur mycket starkare jag faktiskt nu är. Roligt, roligt!

Dagens pass blev ett kombo med ben och bröst. Såg ut som följande;
Frontsquat
Bröstflyes i cablecross
Magliggande på bänk enbensspark i Smith (riktigt rumpdödare då den isolerar bra)
Leg Extensions med pyramidset
Leg Curls med pyramidset 
Bröstpress i maskin
Pecmaskin
Enbenshöftlyft mot bänk

Efter detta var jag rätt nöjd kan man säga. Fokuserar på få och tunga övningar. Kör vanligtvis ben splittat på två dagar, framsida och baksida men nu blir det mix dessa två veckor. Känner redan nu att rumpan har jobbat idag. Får se hur resten känns imorgon....

Ass-killer övningen i Smith maskin.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar