onsdag 28 augusti 2013

Legday De Luxe

Stjärna utan hjärna eller bara galen nog att pressa mig så hårt det går? Ja, det är dagens fundering efter monsterpasset som jag utfört. Idag var det dags för ben och ni som kör ben ordentligt vet att man är inte så kaxig efteråt. Jag mitt snille hade planerat in min cardio direkt efter passet...smart! Och till råga på allt tänkte jag köra mitt Challenge pass som jag börjar leda på Sportlife Elins nästa vecka. Challenge är ett HIIT pass med fokus på cardio, så en massa hopp & skutt, knäböj, dynamiska plankor och övningar som involverar hela kroppen med en hög pulsnivå. Ja, det stod ju intervaller på träningsschemat så ett HIIT pass var helt utmärkt! Under hela benpasset funderade jag hit och dit på om jag verkligen skulle köra Challenge eller kanske det vore bättre att ta crosstrainern istället. Men så blev jag bestämd mot mig själv, inget maskande!!! Är det intervaller så är det! Sagt och gjort knatade jag in i salen, ställde fram step-brädan, drog på musiken och körde igång. 40 minuter senare var jag genomsvett och så där go i hela kroppen, pressat ut all energi som fanns kvar. Mission accomplished! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar