söndag 11 augusti 2013

Utegym & äventyrsbad

Efter två dagar med downhill och ganska möra kroppar blev det en skön lugn start på dagen idag. Medans regnet öste ner njöt vi av en lång frukost innan vi for ner till Stadium Oulet för att fynda. Blev kanske inga mängder med fynd direkt men jag norpade åt mig två sportbh:ar för en spottstyver.


Här i Lindvallen ligger äventyrsbadet Experium så efter en lunchuppladdning antog vi badet och rutschkanorna. Självklart var vi tvungna att utmana varandra i den ena där det var tidtagning. Båda blev som små barn när vi försökte bräcka varandra med den snabbaste tiden. När vi tillslut kände oss som russin och alla pooler var testade klämde vi i oss ett mellanmål för att orka med aktivitet nr två; bowling. A gick ut starkt med en strike medans jag kände på rännan lite. Fyra serier senare stod A som vinnare men inte med stora poäng, jag knappade allt ikapp i serie två som jag vann.

Dagens tredje och sista aktivitet var utegymmet. Körde igenom kroppen rätt bra med hjälpa av de olika stationerna. Fokus blev rygg, mage och axlar. Dock kändes det att två dagars cykling har satt sina spår. Det var svårt att hålla greppet i vissa övningar då händer och underarmar är helt slut. Men vi krigade på!





För många verkar det märkligt det här med att träna på semestern och aktivera sig så mycket som vi gör. Jag vill bara förklara en sak.... Att träna, vara ute på diverse äventyr/aktiviteter är vårat sätt att koppla av och njuta av livet! Att ligga still och läsa en bok fungerar liksom inte på oss, vi blir rastlösa på två sekunder. Detta har varit en fantastisk semester helt i våran smak! Igår gick det dessutom riktigt fort i backarna då jag kände mig mer säker på både cykel & banorna. Åk för åk gick snabbare och snabbare. Det skvätte lera och adrenalinet pumpade, flög fram de sista åken. Detta är helt klart något vi kommer att göra igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar