lördag 3 augusti 2013

Total Abs

Det är inte bromsar på bilen jag menar när jag skriver abs utan våra underbara magmuskler. Gårdagens pass bestod av mitt "fredagsmys" pass med mage, bicep & tricep. Detta har blivit mitt perfekta fredagspass då jag oftast är lite sliten i kroppen på veckans sista träningsdag (kör söndag-fredag). Att jobba med mindre muskelgrupper som inte kräver riktigt lika många övningar är perfekt. Morgonen startas alltid med ett konditionspass och strax innan eller efter lunch är det dags för pass nr 2, styrkan.
När det gäller magträningen delar jag upp den på tre dagar. Pass ett är det raka magmuskulaturen som gäller, pass två är det rotationsövningar och "korvpaketet" som gäller (de där musklerna som ser ut som fingrar/varmkorvar nedanför armhålan) och pass tre jobbar jag bara med bålstabilitet. Detta gör att varje pass består endast av 3-4 magövningar som ligger på ca 4 set vardera där jag ser till att verkligen köra slut på musklerna. Sista övningen brukar oftast vara en övning där jag matar ut det sista som finns kvar. Bästa känslan när det bränner i magen!

Enda maskinen jag använder vid magträning. Denna punktar raka perfekt plus att man kan sitta "twistat" och få tag i det fina korvpaketet ;) För att verkligen jobba med magen ska man INTE sätta fast benen, då isolerar du endast magmusklerna. De flesta använder tyvärr alldeles för mycket vikt och lyfter med benen. Testa detta nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar